رعايت 5 نكته در توليد محتوا كه بر سئو موثر است

اين روزها گوگل تاكيدي زيادي بر روي توليد محتوا دارد و آن را به يكي از معيارهاي مهم خود براي انتخاب سايت هاي برتر تبديل كرده است، بنابراين اگر به فكر پيشرفت هستيد بايد بتوانيد رضايت گوگل را جلب كنيد. شما دو راه پيش روي خود داريد، يا اينكه با انتخاب مسير سخت و توليد محتواي خوب رنك خوبي را به خود اختصاص دهيد و يا خود را وارد چالش هاي جديد نمي كنيد از همان جاده ي خاكي به راه خود ادامه مي دهيد و به يك رتبه پايين قانع مي شويد.

اشخاصي كه قصد دارند با بازاريابي محتوا رتبه ي خوبي كسب كنند هدفشان از همان ابتدا مشخص است اما تعيين مسير به عهده ي خودشان است. يعني بايد انتخاب كنند چگونه به محتواي خوب دست پيدا كنند كه به وسيله ي آن بتوانند مشتريان بيشتري به سمت خود جذب كنند. هدف ما از ارائه ي اين مقاله اين است كه به بررسي نكاتي بپردازيم كه به موفقيت شما در توليد محتوا كمك مي كند.

محتواي كاملا يونيك(كپي نشده) بنويسيد

اگر توليد محتواي كپي نشده ايجاد كنيد، موتورهاي جستجو كمك خواهند كرد تا سايت شما در معرض ديد قرار بگيرد و رتبه بندي سايت شما را بهبود مي بخشد، كه مي تواند تاثير بسيار مثبتي بر روي كسب و كار شما داشته باشد. در مقابل گوگل سايت هايي با محتواي تكراري را مجازات و در ليست نتايج جستجو در پايين ترين رتبه قرار مي دهد چه بسا بعد از مدتي از ديد مخاطبان پنهان كند.

تاكنون برايتان اتفاق افتاده كه با ديدن مطالب دچار احساسي ناخوشايند شده باشيد؟ حتي اگر آن مطلب بسيار زيبا و ادبي نيز باشد باز هم فقط بار اولي كه آن را مي بينيد برايتان جذاب است. بار دوم آن مطلب را در هر وب سايت ديگري ببينيد نه تنها تمايلي به خواندن آن متن نداريد بلكه به صاحب آن محتوا با يك ديد منفي مي نگريد زيرا مي دانيد اين مطلب كپي شده و حتي به نظر گوگل اين كار دزدي محسوب مي شود.

در توليد محتوا و يا هر شغل ديگري هيچ گاه اصول انسانيت و اخلاق را فراموش نكنيد. ممكن است ابتدا از كپي كردن مطالب احساس خوبي به دليل آسان بودن اين راه به شما دست دهد اما پس از مدتي كه نتيجه ي منفي در كسب و كارتان گذاشت به اين نتيجه مي رسيد كه راه موفقيت اين نيست! بنابراين در توليد محتوا بايد به جاي كپي كردن مطالب دانش خود را ارتقا دهيد.

بر روي ايجاد عنوان قوي، تمركز كنيد.

اگرچه توليد محتوا موضوعي بسيار مهم است اما توجه داشته باشيد كه كاربر با خواندن عنوان مطلب تصميم مي گيرد مقاله را بخواند يا خير! يك عنوان خوب و جذاب در نگاه اول توجه مخاطب را جلب مي كند و مي توانند خواننده را به وجد بياورد. تحقيقات انجام شده در اين زمينه نشان مي دهد 80 درصد مردم اول به عناوين محتوا توجه مي كنند و در صورتي كه عنوان مطلب برايشان جذب باشد متن را مي خوانند و تنها 20 درصد از اين افراد بدون توجه به عنوان متن محتوا را مي خوانند، به همين دليل انتخاب عنوان جذاب اهميت ويژه اي مي تواند داشته باشد.

براي مثال چندبار تاكنون پيش آمده كه كتابي را صرفا بخاطر عنوان زيبابيش خريده باشيد؟ يعني بدون اينكه از موضوع كتاب آگاه باشيد مشتاق باشيد كه آن كتاب را بخوانيد. اگر چنين است حتما متوجه اهميت تيتر موضوع شده ايد. هرچند جمله ي "انسان بايد مثل كتاب خوب، محتواي خوبي داشته باشد" را زياد شنيده ايم اما در نهايت هر شخصي را با يك مشخصه ي بارز آن مي شناسند. هدف ما از طرح اين مثال ها اين است كه به شما بگوييم محتواي خوب از اهميت ويژه اي برخوردار است اما اين عنوان خوب است كه به محتوا معني مي دهد.

قبل از اينكه قلم را به روي كاغذ بگذاريد، تحقيق كنيد

هر وب سايتي نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارد، از آنجايي كه توليد محتوا يك فرايند رقابتي است بايد مخاطبان خود را بشناسيد و همچنين درك كاملي از كلمات كليدي در حوزه كاريتان داشته باشيد. تحقيق قبل از محتوا نويسي از مهم ترين كارهايي است كه براي رسيدن به هدف نهايي يعني جذب مشتري بيشتر بايد انجام دهيد.

براي مثال اگر مي خواهيد در رابطه با نوع پارچه ي ميكرو اطلاعاتي به كاربران سايت منتقل كنيد، بايد كاملا در مورد آن تحقيق و مطالعه كنيد، نظرات و تجربه هاي ديگران را بخوانيد و اطلاعاتي كه كسب مي كنيد را با قلمي روان به نگارش در آوريد و سپس در اختيار مخاطب خود قرار دهيد. اطلاعات جامع، دقيق و شفاف تاثير زيادي در كسب اطمينان كاربران دارد و به مثابه ي دريچه اي به سمت هدفتتان به شما كمك خواهد كرد.

محتواي وب سايت خود را با استراتژي بازاريابي پيش ببريد

اگر اهداف و اصول اوليه خود را مشخص كرده ايد، بهتر است برنامه ريزي توليد محتواي وب سايتتان را با استراتژي بازاريابي پيش ببريد تا به نتيجه مطلوب برسيد. شما بايد يك نقشه راه طولاني مدت را ايجاد كرده و به طور مداوم محتواي كافي را كه با اهداف سازماني شما سازگار است، منتشر كنيد. زماني كه محتواي وب سايت شما با كيفيت باشد و همچنين با كسب و كار شما مرتبط باشد، مي تواند به طور فزاينده اي درآمد وب سايتتان را از طريق ترافيك و مشاركت مخاطبان در دراز مدت بصورت قابل توجهي افزايش دهد.

موارد مهمي كه بايد در محتوايتان قيد كنيد

  • مشتريان شما ممكن است نحوه استفاده از محصول ارائه شده در وب سايتتان را  بپرسند؟ ايجاد آموزش هاي واضح و مختصر كه به نظر حرفه اي، مفيد و روشن هستند.
  •   مي خواهيد به يك مرجع در بازار تبديل شويد؟ بهترين تجربه كاري خود را با مخاطبان وب سايتتان به اشتراك بگذاريد، با اين كار روابط كاري شما تقويت خواهد شد و اعتبارتان از ميان ديگر رقبا بالا تر ميرود.
  •  شما مي خواهيد با انجام خدمات عالي برند خود را نشان دهيد؟ به مخاطبان خود توجه كنيد و همه كارهاي عالي كه در يك روز براي مشتريانتان انجام مي دهيد را بيان كنيد.

نتيجه گيري 

اهميت توليد محتوا در موفقيت روز افزون كسب و  كارهاي آنلاين به اندازه اي است كه ما را بر آن داشته به كرات در اين باره صحبت كنيم. اگر بخواهيم سخنان خود را در اين مقاله با يك جمع بندي كلي بيان كنيم، بايد بگوييم راز موفقيت در بازاريابي محتوا تعيين هدف، مشخص كردن مسير، داشتن استراتژي مناسب، خلاقيت و آگاه بودن از تمام اصول و تكنيك هاي لازم در توليد محتوا است. اميد داريم اين مقاله مثمر ثمر بوده باشد تا ما بتوانيم ذره اي در هدايت شما به سوي پيشرفت موثر واقع شويم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.