چگونه توليد محتوا خاص انجام دهيم؟

مانند هر جنبه از استراتژي كلي بازاريابي شما، استراتژي توليد محتوا خاص شما بايد دو هدف داشته باشد كه شامل دستيابي و تبديل است.

چگونه مي‌توانيد توليد محتوا خاص داشته باشيد كه به دست مشتريان هدف شما برسد و آنها را با محتوايي كه مي‌خوانند درگير كنيد. لازم به ذكر است كه در نهايت نياز است تا آنها را براي خريد محصولات و خدمات خود تبديل به مشتري كنيد.

نكته ديگري كه بايد به آن توجه داشت، چگونه مي‌توان استراتژي توليد محتوا خاص را توسعه داد كه باعث افزايش فروش محصولات شركت شود؟

كارگاه‌هاي توليد محتوا

در كارگاه‌ آموزش توليد محتوا در وب ، به صورت دوره اي برگزار مي‌شود، ما به مشتريان خود يك استراتژي شش مرحله اي ياد مي‌دهيم كه براي تمامي كسب و كارها، جواب مي‌دهد. اين نه تنها به رشد شما كمك مي‌كند.

بلكه تا آخر مسير همراه شما خواهد بود و باعث مي‌شود سازمان شما، در طي يك مدت كوتاه، به پيشرفت بزرگي دست پيدا كند.در اين مقاله، قرار است تا نكات بسيار مهمي در رابطه با توليد محتوا خاص براي كسب و كار، ذكر شود و شما با استفاده از اين استراتژي، مي‌توانيد بازديد خود را نسبت به قبل بيشتر كنيد و باعث پيشرفت كسب و كار خود شويد.

اگر اين استراتژي ساده را دنبال كنيد، توليد محتوا خاص را در پيش خواهيد گرفت كه توجه مشتريان مورد نظر را جلب مي‌كند و در نهايت، آمار فروش محصولات / خدمات شما، افزايش پيدا مي‌كند.

6  مرحله براي توسعه استراتژي توليد محتوا خاص


بهترين شيوه‌هاي توليد محتوا خاص را بياموزيد و استفاده كنيد.

محتواي خود را به درستي تعريف كنيد. اگرچه ممكن است به طور غريزي بدانيد كه استراتژي توليد محتوا خاص شما بايد شامل چه مواردي باشد، اما بايد بدانيد براي هدايت افرادي كه وظايف خود را به آنها محول مي‌كنيد، به چيزي نياز داريد تا يك توليد محتوا خاص را تجربه كنيد.

اين استراتژي بايد شامل "چه" و "چرا" در پشت محتواي شما باشد.

هر محتوايي كه منتشر مي‌كنيد بايد بر هدف شما متمركز باشد. برخي اوقات نياز است تا مجددا ويرايش را بر روي محتوا خود انجام دهيد. محتواي خود را مستند كنيد و به گونه اي آن را در سازمان توزيع دهيد كه كارمندان، از نحوه ساخت محتوا خاص، آگاهي كامل داشته باشند.

 جزئيات كامل يك پروژه توليد محتوا خاص را به كارمند / آژانس مورد نظر ارائه دهيد

يكي از كارمندان خود را تعيين كنيد تا بر موفقيت استراتژي توليد محتوا خاص شما پاسخگو باشد. وقتي كار را شروع مي‌كنيد، ممكن است آن شخص شما باشيد. با رشد كسب و كار، ممكن است بخواهيد محتواي خود را به يك آژانس توليد محتوا خاص ديجيتال يا به يك مدير ارشد بازاريابي و كاركنان او بسپاريد.

انتظارات خود را به صورت مكتوب بيان كنيد تا رئيس آژانس توليد محتواي شما بهتر بتواند روي وظايفي تمركز كند كه به بهترين وجه اهداف شما را محقق مي‌كنند.

ايجاد محتوا خاص براي مشتريان ( به مشتري نشان دهيد كه در كدام بخش حضور دارد!)

 انتشار مداوم محتوا در كانال متعلق به شركت شما: شبكه‌هاي اجتماعي و ساير كانال‌هاي توزيع مي‌توانند قوانين خود را به دلخواه تغيير دهند. ليست‌هاي ايميل، خدمات اشتراك و پست‌هاي وبلاگ را در پلتفرم‌هاي شركت ايجاد كنيد و از كانال‌هاي شخص ثالث براي توزيع تكميلي استفاده كنيد. به اين ترتيب، شما مي‌توانيد بر روي تجارت خود تمركز كنيد.

 ترسيم محتوا براي خريداران ويژه

محتواي خود را با توجه به مسير خريداران خود ترسيم كنيد. هر محتوايي را كه منتشر مي‌كنيد طراحي كنيد تا در طول مسير خريدار خود، در يك مكان مشخص به مشتريان خاص برسيد. به عنوان مثال، مشتري كه به دنبال يك راه حل براي مشكل خود است، ممكن است يك چك ليست يا يك ويدئو آموزشي «چطور» بخواهد.

كسي كه به طور فعال قصد خريد كالاها يا استفاده از خدمات شما را دارد، ممكن است بخواهد در مورد برخي از مواردي كه به ديگران كمك كرده ايد به نتيجه مطلوبي برسند، يا يك مقاله ارزشمند كه راه حل دقيق يكي از چالش‌هاي آنها را ارائه مي‌دهد، مطالعه كند و از اين طريق مشكل خود را حل كند.

 مشتريان هدف خود را از كانال‌ها پيدا كنيد و از آنها براي انتشار محتواي خود استفاده كنيد.

محتواي خود را در هر دو كانال اجتماعي و پولي توزيع كنيد. اكثر پلتفرم‌هاي امروز، كه شامل رسانه‌هاي اجتماعي هستند، داراي تجزيه و تحليل‌هاي خارق العاده اي هستند كه مي‌توانيد از آنها براي كشف و هدف قرار دادن افرادي كه به احتمال زياد از شما خريد مي‌كنند، استفاده كنيد.


آن ها را در جاهايي كه در شبكه‌هاي اجتماعي  (Social Networks) وقت خود را مي‌گذرانند، مطلع كنيد. از طرف ديگر، براي مشتريان خود فرصت ايجاد تعامل عميق تر مانند پست‌هاي وبلاگ، اشتراك ايميل با ديد منحصر به فرد را براي حل مشكلات آنها و خدمات اشتراك پولي كه محتوايي را منتشر مي‌كنند كه ارزش آنها بيش از هزينه است، ايجاد كنيد.

بازده سرمايه گذاري برنامه توليد محتوا خاص خود را محاسبه كنيد!

توجه خود را بر مشتركان توليد محتوا خاص خود بگذاريد. وقتي كسي وقت و تلاش خود را صرف مشترك شدن در انتشارات محتواي شما مي‌كند، بدان معناست كه محتواي شما چيزي است كه براي ادامه زندگي خود يا تجارت، به آن نياز دارند. بزرگترين چالش‌هاي آنها را كشف كرده و محتوايي را كه با آن چالش‌ها مطابقت دارد منتشر كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.